Во наредните четири години во градинките ќе бидат вклучени 7.500 деца. Тоа ќе биде овозможено со проектот што го финансира Светска банка со 30 милиони евра за детска и социјална заштита, што ќе го спроведува Министерството за труд и социјална политика.
Министерката за труд и социјална политика Мила Царовска оцени дека со проектот и вклучувањето на овие 7.500 деца ќе се зголеми до 50 проценти вклучувaњето на децата од три до шест години во предучилишно образование што е индиктор во програмата на Владата.
Проектот е насочен кон подобрување на претшколското образование, зголемување на неговиот опфат, како и подобрување на квалитетна социјална и детска заштита.
Опфатот на децата во градинките во Македонија е околу 30 проценти и целта е опфатот да изнесува 50 проценти.
Проектот со Светска банка ќе се спроведува до 2024 година, а целта е покрај поголем опфат на децата и развој на нови стандарди за социјални услуги, интеграција на социјалните надоместоци и социјалните услуги, подобрување на стручниот капацитет на воспитувачите и на социјалните работниции промовирање на наставни методи во чиј центар е детето.
Во Македонија во 28 главно рурални општини нема државни градинки, а стапката на запишување на децата во предучилишно образование е шест пати поголема во однос на руралните подрачја.
Проектот ќе придонесе и за подобрување на човечкиот капитал и подобрување на вештините на што има влијание и предучилишното образование кое е важно за развојот на децата. Она во што треба да инвестираат земјите од регионот, вклучително и Македонија е токму развојот на човечкиот капитал, бидејќи податоците покажуваат дека потенцијалната продуктивност во просек во регионот се движи околу 65 отсто, додека во Македонија индексот е 0,53 проценти или 53 отсто од потенцијалната продуктивност. Во земјите од ЕУ потенцијалната продуктивност е 75 отсто.
Министерот за финансии Драган Тевдовски на конференцијата на која беше објавен почеток на проектот рече дека Македонија мора да инвестира во човечкиот капитал и дека токму тоа ја потврдува реформата што интензивно ја води Министерството, а тоа е директно вложување во социјалната заштита во оние коишто се најранливи, но исто така вложување и во предучилишно образование инфраструктурно, но и во зголемување на квалитетот и капацитетот на воспитувачите во градинките.
Училишното образование секаде во светот покажува дека ако инвестирате во првите пет години вие имате подобри резултати во основното, подобри резултати во средното и многу попродуктивни граѓани понатаму на пазарот на трудот.