Министерството за финансии во соработка со Народната банка и Агенцијата за супервизија на осигурувањето денеска по седми пат ги доделија наградите на најмладите кои учествуваа на литературниот и ликовниот конкурс за штедењето и осигурувањето.
Според министерката за финансии Нина Ангеловска, финансиската писменост е важна за целото население, а преку вакви конкурси најмладите преку креативни решенија учат за знаењето на парите и за тоа дека секој заштеден денар, е заработен денар.
Посочи дека анализите покажуваат оти кај развиените економии финансиската писменост е два до трипати повисока во однос на економиите во развој.
– Кај нас, последното мерење кое го направи агенцијата ГФК, покажа дека финансиската писменост на населението има многу простор да се подобрува преку финансиската едукација. Потребно е да се засили финансиската едукација и тоа за сите возрасти со цел – прво да ги ползуваат бенефитите, второ да се засилат механизмите за самозаштита кај самите потрошувачи, врз основа на личното знаење да прават вистинска проценка. Унапредувањето на финансиската писменост е важно за да можат кога зборуваме за кревање на фискална транспарентност, да можат тие податоци да ги разберат, со тоа да го формираат јавното мислење и да вршат и подобрување и притисок кон институциите, за сите заедно да се подобруваме – истакна Ангеловска.
Во Народната банка веќе се работи на првата национална стратегија за финансиска писменост и инклузија која, како што најави гувренерката Анита Ангеловска – Бежовска, се очекува да биде усвоена следната година. Во неа ќе бидат вградени стекнатото искуство изминатите години, препораките на релевантните меѓународни институции и организации и најдобрите практики во оваа сфера.
– Тоа би требало да претставува една клучна алатка која ќе обезбеди натамошно зајакнување на систематизираните и координирани активности на национално ниво – изјави Ангеловска-Бежовска, посочувајќи дека како институција особен акцент ставаат на младите бидејќи истражувањата покажуваат дека тука има уште простор за подобрување.
Едукативни активности во делот на финансиската писменост спроведува и Агенцијата за супервизија на осигирувањето. Оттаму најавуваат дека до крајот на годината како дел од нивните активности ќе промовираат и интерактивна веб страница за јакнење на свеста за постоењето на ризици.
– Агенцијата за супервизија на осигурување презема низа едукативни активности преку промовирање на интересни алатки, пред се интерактивни игри, а до крајот на годината ќе биде промовирана интерактивна веб страна со цел јакнење на свеста за постоењето на ризици – истакна претседателот на Советот на експерти од Агенцијата за супервизија на осигурувањето Климе Попоски.
Конкурсот за литературни и ликовни творби на ученици по повод Светскиот ден на штедењето и Денот на осигурувањето се спроведува со цел преку креативно учење да се засилат знаењата на учениците од областа на штедењето и осигуррувањето. На конкурсот годинава се пријавија над 1000 ученици од основните и средните училишта од целата земја. Наградени беа 18, а пофалени 32 ученици.