Здружението на новинарите на Македонија (ЗНМ) и Советот за етика во медиумите на Македонија (СЕММ) денеска го објавија регистарот на професионални онлајн медиуми, кој има 70тина членки.
– Процесот е резултат на поширока дебата за потребата од адресирање на проблемите во сферата на работењето на онлајн медиумите, при што нашите две организации имаа активна улога, но и став дека саморегулацијата е најмоќното решение за поттикнување на професионалноста на медиумите не само во сегашните околности, туку и на подолг рок – рече извршната директорка на СЕММ Марина Тунева, на денешната прес-конференција.
Постапката на креирање на Регистарот се одвиваше според критериумите усогласени меѓу СЕММ и ЗНМ по примери од практиката на развиените демократски општества и Советот на Европа, а беше консултирана и медиумската и бизнис заедницата во државата.
– Важно ни е да се разбере дека постојано, како и досега, ќе го набљудуваме работењето на медиумите и со тоа на веќе примените членки, па доколку се покаже дека во даден момент ги напуштиле принципите на Кодексот ќе бидат отстранети, а оние кои сега не се, а се покаже дека овој процес им помогнал да се подобрат и да работат во согласност со стандардите на професијата, ќе имаат можност да бидат примени во подоцнежните фази – истакна Катерина Синадиновска, претседателка на Управниот одбор на СЕММ.
Иницијативата за креирање на Регистарот е поддржана и од Стопанската комора на Македонија. Претседателот на ЗНМ Младен Чадиковски објасни дека Регистарот ќе има широка примена, за бизнисмените тоа ќе значи заштита од уценувачите и непрофесионалните медиуми, а за граѓаните да ги препознаат медиумите кои што ги почитуваат стандардите, да знаат кому може да му веруваат, а чии информации да ги примаат со резерва.
– Во контекст на изборите во државата, Регистарот ќе биде тест за политичките партии дали ќе се промовираат во професионалните онлајн медиуми или кон нивните ‘привезоци’ – потенцира Чадиковски.
На настанот беше упатен повик до граѓаните да поднесуваат жалби до СЕММ ако сметаат дека некој медиум ги прекршил стандардите.
– Само на тој начин ќе се спречат пропагандистите и уценувачите да бидат дел од Регистарот – објасни Чадиковски.
Потпретседателката на Стопанската комора на Македонија Јелисавета Георгиева – Јовевска објасни дека Регистарот ќе ѝ помогне на бизнис заедницата во препознавањето на професионалните онлајн медиуми, наспроти оние кои не ги исполнуваат критериумите за членство.
– Креирањето на Регистарот е многу значаен момент за сите нас, затоа што е прв обид да се стави ред во медиумскиот простор. Стопанската комора во ова покажува дека во својата корпоративна општествена свест го има етаблирано и значењето на медиумите како значаен општествен чинител и коректив на власта – истакна претседателот на Стопанската комора, Бранко Азески, во видео-изјавата на настанот.
Од почетокот на јануари ќе биде во функција веб-платформата www.promedia.mk, на која ќе има детали за сите членки на Регистарот.