Стопанска комора: Во трката за извоз успеваат само тие со квалитетен производ

Од вкупниот број регистрирани правни лица во државава, само околу пет отсто или 3.500 компании се извозно ориентирани. Вкупно 81 процент се во категоријата микро и мали компании, 15,8 отсто се средни, а само 3,2 отсто се големи компании.

97

За да имаме успешен извоз, најпрво треба да ја одработиме домашната задача, да креираме производ што ќе биде соодветно дизајниран, конкурентен и квалитетен, согласно стандардите на земјата во која се извезува, вели претседателот на Клубот на извозници при Стопанската комората, Глигор Цветанов.

– Тука треба да поработиме малку повеќе. Светскиот пазар е преплавен од сите земји и производи, но успеваат само тие што се наметнуваат со квалитет и конкурентна цена -додадва Цветанов.

Според него, дополнително за раст на бројот на извозни компании потребно е инвестирање во капацитетите и зголемно производство кое ќе има потреба да се извезува, но на бизнисмените им се потребни и поголем број информации за тоа што се бара на тие пазари.

– Македонските треба да се борат за пазарот за разлика од странските инвеститори во земјава кои доаѓаат со веќе готов пазар. Тоа е голема разлика, затоа странските и македонските компании треба да соработуваат, странските да им помогнат преку нивните производи дел од извозот да оди на тој пазар – рече Цветанов.

Татјана Штерјова од Комората, пак, смета дека за успешен пласман надвор е неопходно исполнување цел сет барања: за пакувања, означувања, стандардизација.

– Изминатите години континуиран е статусот на компании што извезуваат. Прашањата не ги лоцираме во дневно-политичките настани, туку во подлабоки, долгорочни фактори кои влијаат врз овој сегмент- рече Штерјова.

Официјалните податоци, велат од Комората, покажуваат дека помалку од пет отсто од домашните микро, мали и средни претпријатија реализираат извоз на регионалните пазари, а само три проценти се присутни на некој од пазарите во Европската унија зашто се уште се кадровски, финансиски и технички ограничени.

Според Комората, учеството на извозот во БДП треба да се зголеми од 50 на 75 проценти, а за тоа е неопходно значително подобрување на трговскиот сектор. Најголем капацитет за освојување нови пазари или интензивирање на постојниот извоз имаат компаниите од прехранбениот сектор, фармацевтската, хемиската, дрвната, металната и индустријата за мебел, како и текстилот.

Од вкупниот број регистрирани правни лица во државава, само околу пет отсто или 3.500 компании се извозно ориентирани. Вкупно 81 отсто се во категоријата микро и мали компании, 15,8 отсто се средни, а само 3,2 отсто се големи компании.

– Иако микро и малите компании се најбројни извозници, големите компании се моторот кој креира дури 80 отсто од вкупниот извоз на стоки во државата. Лани Македонија остварила над пет милијади евра извоз, што е најголем пораст во изминатите 10 години- рече Цветанов.

Тој се повика и на официјалните статистичките податоци за трговската размена, според кои 81,1 отсто од извезените производи завршуваат на пазарите во земјите членки на Европската унија, а трговската размена со земјите од ЦЕФТА регионот изнесува 10-12 процента. Најголем тровски партнер е Германија со кој Македонија бележи суфицит во размената.

Значајни трговски партнери на земјата се и Бугарија, Србија, Грција, Италија, Романија, Шпанија, Турција и Велика Британија.
Од денеска на веб страница на Стопанската комора е достапаен Каталогот на извозници со ажурирани податоци за компаниите – членки на Клубот на извозници.

Каталогот е отворен за евентуални дополнувања на компании, производи и нови, потенцијални пазари. Изготвени се и одреден број печатени изданија кои ќе бидат дистрибуирани до амбасадите и дипломатските претсавништва во земјава.

Преземањето на оваа содржина или на делови од неа без непосреден договор со редакцијата на Плусинфо значи експлицитно прифаќање на условите за преземање, кои се објавени тука.




loading...